...

LAZADA

Lazada Malaysia

Wednesday 29 October 2014

Lawatan Tapak & Inokulasi Gaharu Lagi

Salam warahmatullah,

Siang tadi saya ke tapak projek sekali lagi untuk melihat perkembangan inokulasi gaharu menggunakan vaksin pemberian Abang Mat Siam yang bermasalah.

Vaksin masih lagi seperti jeli dan tidak menyerap ke dalam pokok. Bagi mengatasi masalah itu, saya membuat dua lubang baru dan mengubah vaksin ke lubang tersebut. Harap-harap tindakan ini akan berjaya mengatasi masalah yang terjadi.

Peluang berada di lokasi juga tidak saya sia-siakan di mana tiga batang lagi pokok karas telah dapat saya inokulasi sebelum hujan menerpa. Kali ini, inokulasi dilakukan dengan vaksin olahan saya sendiri. Dan, pokok-pokok tersebut telah diberi tanda dengan cat sembur warna kuning. Semoga Allah merahmati usaha ini dan mengurniakan gaharu yang berkualiti, insya-Allah. Amin ya rabbal alamin.




  

Wassalam.

 

No comments:

Post a Comment