...

LAZADA

Lazada Malaysia

Saturday 16 April 2011

Akhirnya...Kini Bersih

Salam warahmatullah,

Kehadiran En Malek pada hari ini amat menceriakan suasana. Walaupun kerja-kerja terhenti kira-kira 1 jam kerana hujan turun dengan lebatnya, namun dengan kehadiran En Malek makanya persekitaran pokok-pokok karas di kedua-dua projek BOG dan FM telah dapat dibersihkan. Bolehlah bertahan kira-kira dua minggu agaknya. Cuma hanya, rancangan untuk menabur baja terpaksa dibatalkan akibat hujan.

Di samping itu, banyak juga anak pisang telah ditanam di sekitar tapak kedua-dua projek. Mudah-mudahan nanti dapatlah menikmati pisang sebelum menikmati hasil karas.

Pun begitu, masih banyak pokok karas yang mati di projek FM. Anggaran sekitar 25 pokok. Hmm...patut ke disulam? Fulusnya bagaimana ya!?


Sambil bekerja, sambil berborak. Macam-macam le topik yang keluar. Tau-tau ajelah En Malek tu. Kalau berborak, 2 -3 jam pun tak apa. Tapi, ada baiknya juga berborak dengan En Malek. Macam-macam idea bodoh dan bijak diutarakan. Pandai-pandailah menapisnya.

Sedar tak sedar, dah jam 2:00 petang dah pun. Yelah...hujan masih renyai. Cuaca sejuk. Sebab itulah tak terasa penatnya. Hmm...cukuplah setakat ini. Sambung lagi 2 minggu dari sekarang. Mungkin nanti boleh ditabur baja. Insyallah.


Wassalam.





No comments:

Post a Comment